Sunday, October 11, 2009

Pasca Palatraya

dia ingin membasuh warna takdir
abu kering di wajah bangsanya
tapi dia lupa hendak membasuh pelir
selepas kencing merata-rata

namun apakan daya
hari ini orang tak peduli lagi
janji sembang lebat
semua ternganga
dengar saja macam-macam janji
taik palat pun dah rasa coklat

(owh, ini tak ada kena mengena dengan sesiapa
ini bukan sajak politik
amacam, boleh baca dekat TV tak?)

8 comments:

Fadh said...

hanya org yang masih bertaik palat yang akan menyokong orang palat!!!!

Suka Bebel said...

boleh buat lagu ni bai.hehe

selamat ari raya! dah lama tak singgah menyinggah ni

jo said...

arena2 politik ni saya tak berapa into sangat..hehe...

Facet said...

epic.

FarhanaLicious said...

tak jiwang pun!

Redz da Tsar said...

Sekali baca aku pun dah tau bukan sajak politik... haha

Don Balon said...

manusia macam Isa Samad pun korang pilih lagi yeee...?

Kedai Hitam Putih said...

salam. berkunjunglah ke blog saya kalau ada kelapangan.terima kasih.

http://thekedaihitamputih.blogspot.com