Monday, August 3, 2009

Blues Untuk Don

Liberalisasi

liberalisasi bukan nasi
kami pun belum tentu dapat makan spageti

liberalisasi bukan susu
kami pun belum tentu dapat minum air mineral mahal

woi, bapak liberalisasi
lepas kau buka pintu pagar dan rumah
kau biar anak-anakmu ditelanjang
mat saleh, filipin, indon, negro atau siapa juga
boleh datang senang lenang
main kote dan jolok puki
anak-anakmu sendiri


p/s: untuk Don Balon, bekas pelajar genius sekolah aku dulu; aku doa semoga Tuhan selalu hidup dalam dirimu. dan apa juga menjadikan kita lebih percaya kepada-Nya. kita selalu sangsi dengan orang politik, bukankah?

7 comments:

Don Balon said...

Terima kasih Min!!
Koi terharu ni.. :)

Bapak Glokal,
Kini jadi 1Malaysia..
Kami watanmu menjadi mangsa..
Manusia puaka dari Pilipina..
Namun aku tak akan mengalah..
Akan ku serang tidak kira di mana jua aku berada!!

mekasseyyyyyyyyyyy...
kuikui

Fadh said...

he he he kembang lubang hidung don balon dapat entri khas...

liberalisasi,
satu ideologi basi,
bagi mereka yang meleleh air liur basi,
sedangkan rakyat merintih meminta nasi,
buat mengisi perut-perut generasi kini,
yang perlu diisi minda jiwanya dan bukan di'kasi'.

rahimin idris said...

don balon,
ah. aku pun pernah kena interview dengan QS indon dulu. macam celaka je malaysia guna QS indon. baik tutup je universiti kat malaysia ni. yang melayu jadi HR kat situ pandang2 sinis je kat aku. macam babi je sistem kat malaysia ni.

fadh,
keh keh keh. don balon tu genius. boleh cakap spain and english cair weh. naina merican pun belum tentu boleh kuikuikui.

Dzulkarnain Mohamad said...

hehe..
don juga bekas pelajar genius sekolah aku. harap dia tabah menempuh hari muka..

'kaweh tak risau walaupun projek kaweh dah siap kat bukit fraser dan kaweh x ada projek baru pun skrg ni..sbb kaweh percaya rezeki tuhan ada di mana2 asalkan kita ada usaha' - encik samad, jerantut..

Rajuna said...

bapak ah min
ni lirik lagu grind/industrial sesuai ni. ada puki kote semua

ha ha ha
peh muzik laju, blast beat, gitar bingit vocal high pitch. terbaek!!!

FastRi said...

ha ah lah. aku nak amik jadi lirik band aku lah, boleh?

mungkin sarjana kita cuma jadi lontong basi.
Dan itupun udah mantep banget...
Alhamdulillah...

rahimin idris said...

dzul,
aku pun percaya kepada rezeki tuhan bagi. hehe

juna,
hahaha sesekali melaungkan kebebasan.

fazri,
ambik je. free. aku kasi. hehe