Thursday, November 6, 2008

Selamat Jalan Dunia!!!

Ala, masa Al Gore kalah dulu, Clinton turun, Bush jadi Presiden ramai orang sorak-sorak juga. Semua tepuk-tepuk tangan juga. Padan muka Clinton! Orang lain la. Gua diam saja.

Sekarang orang cakap bye-bye Bush. Padan muka. Sorak-sorak juga. Joget-joget ala Afrika. Hunggah hunggah macam anak dia yang menang.

Sekejap saja. Tolong, jangan sandarkan harapan selain kepada Tuhan.

Percaya la, esok lusa kena bom juga atas kepala.

"Kalu takdok bom-bom ni tok Amoreka lar!!!!" jerit Mek Nab bini Pok Wil yang jual kuih bom di pekan sehari kampung gua!



"Dunia dibangunkan oleh orang yang pandai, tapi disepaikan oleh orang yang cerdik. Hanya orang yang bijaksana akan selamat dan tak ada orang yang bodoh lagi bila semua telah sedar. Ala, gua sendiri pun kadang-kadang tak sedar diri juga!" -- Rahimino Guevera 1908.

41 comments:

benjamin aka pekik lunak said...

aku setuju dengan kamu kerana pada aku semua presiden amerika adalah sama saja.

Encik Bibir said...

ok ar tuh, ada yg siap buat majlis mkn2 mcm ar sedara mara dia yg menang. ciss!

Fadh said...

ntahnyer...nyampah aku tgk dan dengar bila pemimpin2 ckp harap ada perubahan laa itu laa ini laa...klau dah amerika maka amerika laa jugak...tak kan nyer amerika tue tetiba jadi cuba ke peru ke guatemala ke...klau dah gitu maka tetap gitu laa...

kasihlatifah78 said...

gitu la pesen nya...janji sblm menang gitu ler..dh menang hampeh..

Pok Li said...

Selalunya kita membuat andaian yang salah.

alif-mikail said...

setuju..
so.. bila mahu buat novel ..
eh! dah buat.. hehee

Umie said...

betul3x...aku setuju ngan entry ko kali nie..lepas nih Jakarta duk mengendeng US le gamaknye ye!!!

miezi said...

kita yg terlalu cepat mengandai.
kudos ar entry ni!!

mrblind said...

tabik spring sama mek nab..gua setuju sama mek nab..

yanhashim said...

tepuk-tepuk
bukan untuk mereka
tapi
untuk abang tomi!

Muhammad Azli Shukri said...

kemenangan yang gagal! Obama tetap akan gagal.

k.e.r.i. said...

lepas ni kita tengok ape obama nak buat pulak.
jangan serang mesia sudah la.

tasikmerah said...

'manusia yang terlebih cerdik hanya menelungkupkan dunia' - tasiko meramera

ha ha. sedap tak nama aku min... ha ha ha.

adeh deh deh.



.

sultan said...

aku mcm penah dengo name rahimino guevera tu...

dia seorg pujangga dr cairo kn. betol x...

Fiziy said...

preident amerika tetap sama aje. cume kali ni unik sikit, sejarah tercipta org kulit hitam jadi president.

yoshz said...

engkau pun hunggah hunggah juga?

Rajuna said...

warna kulit bukan ukuran.
hapabenda ntah aku ni.

miellza said...

Rahimino Guevera 1908

huahahah, x bley bla...

farhanaLicious said...

hunggah hunggah? ape kebenda nye tu?
rahimino? macam pelik je. aha!

Kikuri said...

Farhana, hunggah2 tu, tarian ala2 sewang org asli....

Rahimin,
Aku setuju sangat kat entry kau! Bakpe kecoh? Silap2 aribulan dia lg sadis dari Bush... relax dulu....... kita tgk aje nnt!

Che Sue said...

oley ittew ko sokong aa aku jadi presideng amereka peh ni...

Farid Abu Talib said...

menunggu perubahan dr obama selepas bush sama menunggu perubahan malaysia di bawah dollah badawi selepas mahathir. kahkahkah.

Dzulkarnain Mohamad said...

ah..sapa pun yg naik sama je..

apa lg yang boleh dibuat presiden amerika selain dari jadi boneka..huh

Qaseh.Darwisy said...

aku stuju ngan farid..hemmm...

ZulDeanz said...

2X5 Jer

Facet said...

Tolong, jangan sandarkan harapan selain kepada Tuhan.


Touch line beb.Thats Rahimin :)

padelkopak said...

peh, mmg cara lah nama timangan u!!

poyotito's said...

lu rilek je min
gua dah plan dengan budak kampung gua nak bom amerika hujung minggu nih


Mek Nab steady!!!

Suka Bebel said...

dah nama pun amarika, penuh ngan manusia hipokrit.sapa je yg merintah sama je. dah terang terang dari parti yang sama.toksah menaruh apa apa harapan.tunggu dan lihat je lah

Redzwan Abdullah said...

hoho...
Hidup Rahimin...
Amereka dan konco-konco die memang macam lahanat... Walau sape pon presiden... Cume yg berbeza ialah tahap kelahanatannye saje...

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

dalam sesetengah keadaan, si pemimpin baru yang naik bukan kerana orang suka sgt akan dia, tetapi kerana orang tidak suka pada yang sedia ada.

Bila kita diletakkan utk memilih A atau B, pernah kita berharapkan C akan muncul!

denanz said...

kalu tok bom, tok kuih le mek nab oiii!

pipiyapong said...

aok ada resepi kuih bom?

Faizal Zakaria's Blog said...

Kalau terjumpa jalan mati... Janganlah diteruskan jalan itu ;-)



Selamat Datang Ke Laman Blog Baru Saya :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com

Ojie said...

tenguk je la mcm mana kesah dunia baru amerika tuh nnt..

rahimin idris said...

Benjamin,
Mereka Cuma perlu ada gaya dan petah bercakap saja. Ada karisma. Yang lain pelobi yahudi tentukan.

En. Bibir,
Tu la. Aku pun pelik. Tah menda2 orang kita ni. Tak malu betul.

Fadh,
Hahaha kalau berubah jadi jerantut ok tak?

Kasihlatifah,
Dah menang dia bom merata la. Mesti lepas ni bom Tehran.

Pok li,
Andaian saya betul. Sebagai hegemoni atau chieftain AS tetap akan teruskan dasar luar mereka. Dalam semua hal. Jika tidak blok baru aku muncul. Selepas komunis, Negara slam dan china di anggap pencabar. Komunis dah habis. tapi sekarang Negara islam la mangsa.

Alif,
Tengah buat la ni. Tak tau la bila siapnya.

Umie,
Ala, setakat pernah dok indon makan gado-gado tu tak ada maknanya kan umie.

Miezi,
Aku tak anti Amerika, tapi dasar luar dia memang kodi betol.

Mrblind,
Woi, tabik la kat aku sekali!

Yanhashim,
Tepuk untuk yan gak. Hehe

Azli,
Obama Cuma presiden. Presiden AS mana ada kuasa kalau pelobi tak support.

Keri,
Malaysia tak yah serang. Hantar pussycat doll je. Demam la.

Tasikmerah,
Macam nama kuih orang Zimbabwe. Ala yang bungkus dengan daun kelapa tu. ala orang kita panggil otak2.

Hahaha

Sultan,
Tak ah! Dari sau paolo. Sebelah Raub. Hihi

Fiziy,
Tau sebab apa? Untuk cipta euphoria rakyat dia dan lupakan kegagalan dasar luar AS. Memberi harapan baru. harapan je la.

Yoshz,
Kat sini top juga. Hunggah2 tu memang World!

Rajuna,
Jangan disangka orang yang hitam itu baik. Mungkin jahat macam yang putih juga. Ah, aku pun main hentam je cakap ni.

Miellza,
Eleh, ko dengki kan miellzalo?

Farhana,
Ala, tarian sakai kat afrika. Kat Malaysia sewang. Ko reti hungah2?

Kikure,
Ha, tau pun cikgu ek. Hihi

Aku rasa kau betul. Boleh jadi lagi teruk.

Che sue,
Ko diam la. Aku tau la ko gila glemer. Masa sekolah dulu presiden kelab mengumpul setem kan?

Farid,
Ada perubahan. Bukan makin molek. Makin teruk. Kahkahkah

Dzul,
Kalau aku lain sikit. Haha

Qaseh,
Dengan aku tak setuju. Kena farid ni kang!

Zuldeanz,
10 jawab dia bro! haha

Facet,
Hahaha thanx my friend!

Padel,
Itu kikure yang bagi. Hahaha

Poyotitos,
Woi, jangan lupa bom tu taruk taik sekali!

Sukabebel,
Tu la. Jangan jadi zaiton sameon la kan. Menaruh harapan je.

Redzwan,
Presiden dia tah hapa2. rakyat dia pulak bodo2. berhedonisme je tau. Sume yahudi control.

Rozlan,
Tapi AS ada dua pilihan je. Democrat dan republican.

Denanz,
Hahaha kalu tork kuih tork soru la!

Pipiyang,
Kat simpang tiga depan SMK Wan Ibrahim, dekat gereja lipis tu ada jual ari tu. Acu mintak kalau2 dia bagi. Gugel pun boleh!

Faizal,
Hidup memang jalan sehala. Hujung dia mati.

Ojie,
Dia ulang2 cam astro juga! Hihi

Radius.F said...

cih, sapa2 pun presiden amerika, sama je..

biskutrajin said...

aku tunggu kuasa emereka bukan lagi kuasa no 1 dunia je..

farhanaLicious said...

haha. hunggah hunggah aku tak tau. hung-ga aku tau. haha!

rahimin idris said...

radius.F,
memang betul. mampos la obama tu nanti kena main dengan pelobi.

biskut,
satu2 empayar paling lama boleh tahan sampai 300 tahun. lama tu.

farhana,
eleh, hung-ga tu aku tau. hahaha

farhanaLicious said...

huh? macam mana boleh tau? aiseh. aku kena rujuk ngan mak aku. tanya perkataan kuno.