Tuesday, November 11, 2008

Makang-makang pale hotok mung!!!

Kalian mungkin menyampah bila dapat SMS pelik-pelik. Jika nombor alien tak perlu endah. Padam saja habis baca kalau benci. Andai kawan-kawan yang disenangi, boleh layan. Mungkin ada berita gembira. Siapa tahu? Anda tiba-tiba dapat cek 2 juta. Eh, bila masa aku masuk peraduan? Rupiah pula tu duitnya.

Baiklah. Aku kelaparan. Duit dalam dompet sudah cecah kawasan rizab. Tak bagus tarah habis-habisan. Harus cari ATM (Auto Teller Machine). Tapi terasa malas. Rendam mee segera hanya menyalakan obor kenangan masa-masa sukar. Ah, bencilah. Tapi itu manis juga bukan? Kadang-kadanglah bila mengenang.

Pilihan ada di tangan. Hati berat mahu ke kedai Uncle Perumal yang tak peramah macam anak perempuannya itu. Cari mee cawan. Aku suka mee cawan kala-kala begini. Makan diam-diam dengan jiwa yang terpisah-pisah. Macam masuk syurga dan keluar dan masuk balik. Baiknya Tuhan – ciptakan lapar. Lapar macam pintu untuk manusia merentas ke ruang yang sungguh gembira. Kalian tak rasa begitu? Lantak kalianlah.

Tiba-tiba terima SMS. Memang bagus. Kawan terkutuk yang lama hilang dari mata masih ingat kepadaku. Ada kereta Volskwagen Beetle nak jual bagus juga ni.

Albert via SMS: Woi, aku lapo la. Tapi baru dapat gaji ni. Moh kena kari kepala ikan. Aku belanje!

Aku via SMS: Mu mane? Balik Jerantut ke? Boleh juge. Layan mane?

Albert via SMS: Aku kat Kuala Berang Ganu ni. Meh la sini. Makang-makang!

Aku via SMS: KOTE MU!!!

Albert via SMS: HA HA HA

Uncle Perumal tak pernah peramah. Tapi di kedainya ada jual mee cawan. Usai makan, cawannya boleh aku bikin asbak!

40 comments:

alif-mikail said...

hahaha..

moh! datang sini!.. kerteh!

Kikuri said...

Berbaur lucah! Hahahahaha... kau sebut mee cawan teringat masa kat u... Tgh lapar ni... Balik sekolah karang aku rasa nak carik mee cawan laaaaa....

DarabDua said...

hoh! dpt tittle kote tak pasal2 si albert tuh. haha!

Umie said...

Hari nie aku nak implement resepi yg ko sajeskan tu "epal goreng"..dah siap makan dalam bekas mee cawan...gerek sehh!!!

yanhashim said...

asbak itu apa?
tak apa.
saya cari dalam kamus dewan
:P
jom la saya belanja makan ikan bakar.
tapi saya kat melaka ni.
:P

yoshz said...

wah wah kau mencarut!
tahniah!

mrblind said...

wah..teranung ori...

Fadh said...

lapar sememangnya anugerah Allah walau ramai yang merunggut...manusia biasalah alpa dan leka...sesekali terhantuk baru nak insaf...

sultan said...

errr... penah tgk kote dia ke. hihi...

Qaseh.Darwisy said...

Abang,jgn mencarut yea..tak baik untuk kesihatan mulut dan gigi abang..Abang sudah berumur,ingat Allah yea..dan satu lagi,jgn kawan dgn Albert,dia mmg jahat.


*Hahahaa...mee cawan satooo...

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Mee cawan kalau makan dalam mangkuk rasa apa ek?

Hazelsyd said...

hahahaha

kurang-kurang, saing mu tu ingat gok kat mu waktu dia nak makang-makang tu. hehehe

PeminatJutawanMalaysia said...

ni dah masuk blog 18 sx ni..haha
makan megi sedap ni tgh hujan2

Suka Bebel said...

bagus la albert tu.kang kalau jumpa jgn lupa kasi luku kpala hotak dia.hehe

Che Sue said...

magi..magi...semalam magi ari ni magi..esok magi?maggiii...

(amacam? puitis tak gua? hahahah!)

benjamin aka pekik lunak said...

kesian ini kes meroyan teringin kari kepala ikan la nih..:)

Dzulkarnain Mohamad said...

hahaha..albert..albert..

sudah lama tak jumpa albert. dulu dia kat gua musang.

o-y-e-t-t said...

albert tu dier sunat tak?

zairi said...

kat hostel dulu, aku makan megi kaut dengan batang hanger je.pulak tu nyorok dalam loker takut senior mintak.hargh..kenangan suma tu.

Redzwan Abdullah said...

ape kes mencarut nie rahimin...
18 sx pulak tue...
mencarut "bab*" atau "celake, ok gak..

man_helang said...

ko nak aku blanja ker...gaji aku riban2 skang nih, pakai tak abis....meh mai kl...ha ha ha...

Danielle_Corleone said...

hahahahaha! Mu pegi "kote" mana plak lepas tu? hahahahaha!

miezi said...

ko g la sana, pinjam duti sape2 dulu..nnt claim balik kat dia.

seluksaku said...

pengakuan ikhlas sms tanpa tapis... tp diaorg marak kat ko la bro...

pipiyapong said...

ah bukan jauh pergi makan kat terengganu..tak handal lagi aok nih..

Ojie said...

1st time aku dgr abg min mencarut tahap dewa..hehehe

hajime said...

jum2!
makan!
di gombak pula...

tasikmerah said...

lapo min? jom aku belanje. aku kat melaka.

ha ha.

hah! mencarut la cuba.... :p

Radius.F said...

haha.. mmg sakit hati kena camtuh..
aku tak suka makan megi cawan sebab selalu aku tak leh bajet air panas..

padelkopak said...

pekena mee cawan buat aku teringat zaman2 di hostel dulu!

*apa itu asbak?

Hartini Omar said...

untuk aku, lapar dan ngantuk adalah persinggahan syurga. tapi nikmat makan tak lawan nikmat tidur. dah la boleh lama2, percuma pula. gerenti tak dpt kat mana2..

terima kasihlah pada Tuhan yg menciptakan kelopak mata dan bulu-buluannya... (sbb org kata klu tak ada bulu mata tak boleh pejam mata)

Rajuna said...

asbak apa kot?

Facet said...

Haha bikin asbak jgn lupa letak air nanti cair plastik tu.

farhanaLicious said...

hahaha.
kesian nya.
bagus betul encik albert tu.

eh!ada unsur kelucahan disini. uhuhu

denanz said...

min, mi segera jgn amalkan. tak baik utk kesihatan.
dulu2 kat kg, arwah ayah gua ambik perencah mi tu, campur dlm racun rumput. memang sangat cepat rumput tu menjadi kering dan musnah.

manje said...

salam

jom mkn2... mai ar penang... :)

rahimin idris said...

Alif,
Aku datang nanti belanja lebih sikit tau. Sama banyak dengan duit minyak aku.

Kikure,
Woi, mana ada lucah. Spontan je tuh!

Darabdua,
Ha, tu je yang layak untuk dia! Haha

Umie,
Bubuh cabai lebih sikit tau!

Yanhashim,
Bekas habuk rokok!

Yoshz,
Sila samakan aku dengan SN Shanon Ahmad. Aku tak kisah. Tapi dia lagi superb!

Mrblind,
Gua ske ganu. Debang! Haha

Fadh,
Lapar dan cinta yang menguasai dunia. Kata jalaludin rumi.

Sultan,
Etokmu!!! Hahaha

Qaseh,
Albert baik juga. Tapi sikit2 je!

Rozlan,
Sama je lan. Ko cuba la. Haha

Hazelsyd,
Hahaha berpesan2 dan beringat2!

Peminatjutawanmalaysia,
Ko jutawan jugak ke? Derma aku sikit boleh?

Sukabebel,
Tak boleh. Dia rajin belanja aku. Hahaha

Che sue,
Puitis lubang hidung lu!!!! Hahaha

Ben,
Woi, makan dengan lempeng sedap apa!

Dzul,
Dia dah kaya. Lupa asal usul!

Oyett,
Woi, ko ingat dia negro ke? Kelantan mix ganu tu!

Zairi,
Woi, apakebenda sampai gitu! Hahaha

Wan,
Haih, ini poetic license ni. Ko tak tau?

Man helang,
Pergh, mujur ingat nak belanja aku. Tak pe. Ko simpan dulu duit ko tu man. Nanti bank in kat aku 100k. aku nak beli backhoe. Hahaha

Daniel,
Kote tinggi nu. Minum kope sate cawen! Hahahaha

Miezi,
Nak claim kat sape? Albert? Ekonomi dia pun huru hara!

Seluksaku,
Ala, tak la teruk sangat kan? Orang lain lagi teruk.

Pipi,
Woi, boleh sangat nak pecut gi sana. Tapi tak balik modal. Niaga apa namanya gitu!

Ojie,
Woi, macam ni punya carutan pun tahap dewa? %^%$TT#### ha, amik ko! Hahahaha

Hajime,
Ah, gombak dekat. Nanti gua pecut!

Tasikmerah,
W%^GBH%YYUII&&&**(()))___$$$

Ha, amacam kak?

Hahaha

Radius.F,
Laaa, aok test la ngan jari dulu. Jangan celup lidah terus!

Padel,
Bekas habuk rokok!

Hartini,
Dah kenyang baru leh tido tini. Bangun tidor lapor balik. Hahaha

Kesian orang kena imsomnia kan?

Rajuna,

Bekas abuk rokok la bai.

Farhana,
La, ni lagi satu. Aku duduk kelantan dulu orang sebut cawat kote tu biasa je. Apa lucahnya weh. Kalau lucah sangat aku tak tulis la weh. Tarik lidah kang!

Denanz,
Ha’ah. Ajinomoto pun sama. Arwah ayah aku merancun campur ajinomoto. Sampai ni kami tak makan benda tu.

Manje,
Salam juga.

Boleh sangat. Bila nak jemput aku. Belanja mee udang ek? Hehe.

farhanaLicious said...

haha. yeke? haha. dulu aku pegi kelantan, sebut satu perkataan ni. dorang kata aku mencarut. pelik betul.

rahimin idris said...

farhana,
perkataan apa? ha?

poyotito's said...

meh la jalan2 jengka

makan buah sawit