Tuesday, April 20, 2010

Dialog PRK Orang Serba Salah...

Pak Abu: Mana satu nak pilih ni? Orang kata; orang minum arak ni tak boleh jadi Imam semayang. Ye ke?

Wak Karto: Entahlah. Aku pun bukan lebai sangat. Tapi kalau orang bukan Islam, sah sah la tak boleh jadi Imam semayang kita. Habis tu nak pilih siapa nanti?

Pak Abu: Kalau orang Islam perangai tak macam Islam tak guna juga pilih. Tak tau la nak pilih siapa nanti ni…mangkuk hayun betul.

Wak Karto: Susah ni..habis tu nak undi ke tak?

Pak Abu: Eh, kena la. Nanti dituduh berdosa pulak tak undi. Tak bertanggungjawab kepada tanah air..kata orang...

Wak Karto: Ye juga. Ah, undi je..kita kan pilih parti..undi 'lambang' je..bukan undi calon…tak berdosa pun kan?

Pak Abu: Eh, wak lu…nanti masa nak mintak sain biasiswa ke anak ko tak kan nak suruh ‘lambang’ tu yang sain..apa gila ko ‘lambang’ mana boleh sain!

Wak Karto: Wak lu...ahakzzz...

15 comments:

h a n i e said...

undi kena ada agenda..

pakcik kordi said...

serba salah jugek ni!haduii.....gone yak?!

jo said...

kenapa ada ahakzzzz kat belakang tu. mengada-ngada.

Mazru Majid said...

serba saloh weh

Hashim Zabidi said...

Biarkan saja 'lambang' berlawan dgn 'lambang' kerana kedua-dua lambang tersebut belum tentu sempurna Islamnya.

Mengundi kena tepuk dada. Bila selera kata boleh, semuanya halal.

k.e.r.i. said...

lambang takleh minum.

Don Balon said...

i) betul ke dia minum? koi cek harakah smalanc dia kabor superimposed..
ii) tapi koi tetap tok suke dia sebab dia sokong Sisters in Islam..
iii) Kamala lagi koi tok suka sebab terang2 dia kapr..

Malanc tadi koi kebetulan ke rumah kakak koi di Serendah melalui Bukit Beruntung dan Sg Choh.. naik highway..
panas jugek suasana..

kesimpulan koi: KOI TAK PEDULI SAPA MENANG. PESAN KEPADA ORANG2 HULU SELANGOR jangan la beria sangat, buat lepas pat lima bulan dia lompat masuk UMNO balik PUTIH MATA LA DEMEHHHHH... kuikui

FarhanaLicious said...

nasib le aku ni muda lagi. tak cukup umur nak pi mengundi. huhu

deus X machina said...

susah tul...bg koi je la bertanding

Rajuna said...

siapa mereka nak tentukan indikator keislaman seseorang?

Don Balon said...

Islam bukan hanya dalam hati.. Islam itu di hati, di perkataan dan pada perbuatan..
sebab tu solat tak sah dengan niat je.. kuikui

Pok Li said...

dah lama tak mengundi

Nad said...

lecturer keh bebel, kate kalo ngundi ngundi yg boleh buat keje, kalo ngundi yg tokleh wat keje,xde peedoh langsung, keh dengo gitu2 je die bebel.

tasekM said...

dah kita undi kang... dia lompat parti. lagiiiiii hangennnnnnnn...


.

NASSURY IBRAHIM said...

memang sukar jadi pemilih adil pada diri sendiri