Thursday, November 26, 2009

Selamat Hari Raya Qurban

Esok nak raya. Kereta macam nak kena grenbar saja gayanya. Pomen murah harapan poket dah pindah lepak kuantan tu. Kalau dia cuti seminggu sedap juga.

Budak-budak kecik. Jangan mengada-ngada nak pow singgit sejam dengan aku. Jangan berani-berani nak main mercun telur baling-baling tepi rumah aku. Kapak dah asah. Kalau baling stemroll pun boleh terbalik tu.

Jiran pun dah mengajak. Lembu 5 ekor, kerbau seekor katanya. Tempat acara gilang gemilang tu 25 langkah pun tak sampai dari rumah.

Gigi geraham pulak buat hal, berdenyut kiri kanan. Ikut hati, esok nak pergi jadi bangunan Tabung Haji saja rasanya.

Semoga kita semua beroleh Rahmat. Tak baik mengeluh!

12 comments:

eiza in the house.. said...

Selamat Hari Raya Qurban...bykkan sabar ye :)

Redz da Tsar said...

Moh reramai join tolong orang kampung... Aku kat sini takde la... Kambing je la yang terkoran. Lembu takleh woo... hehe...

Salam Aidil Adha dari pihak pengurusan betheredz.blogspot.com... Semoga aidil adha merupakan titik tolak kepada kita untuk terus berkorban setakat yang kita mampu demi agama, negara dan bangsa...

Salam~

Fadh said...

salam aidiladha...berkorbanlah anda sebelum anda terkorban.

jo said...

selamat hari raya aidiladha min...

Hashim Zabidi said...

Bila gerham buat hal
kerbau lembu 3, 4 ekor
masak tak sedap
lagilah geram...

Hashim Zabidi said...

Bila gerham buat hal
kerbau lembu 3, 4 ekor
masak tak sedap
lagilah geram...

hans said...

slmt ari raya aidiladha
makan lembu jgn bebanyak
kang darah tinggi
huhu

mazru said...

slm aidiladha dari koi sekeluarge..

terrarosa said...

Selamat berkorban min,

Kalau dah dapat perut muda, simpan dekat keh sket :P

Water Lily said...

Ala.takat geraham tu okay lagi. Akak ni clup gigi baru..beratus-ratus, tapi tak leh pakai.

Sakit ya rabbi! Satu persatu kurnia diangkat Tuhan.

Hargailah apa yg masih ada.

Selamat berkorban Min!

bokbon said...

hui geraham sakit hati-hati le mamah daging tu bang..

heh..he..!

rahimin idris said...

Selamat hari raya kepada semua kawan-kawan. Yeyeh!