Thursday, July 23, 2009

Walaupun kita kurang baik, apa salahnya kita baiki diri kita dan orang lain 'kan?

"Orang tabligh ni, kita nampak dia macam nasihat orang, tapi sebenarnya dia sedang membaiki diri dia sendiri." -- Anuar Ismail (kawan aku dan Dzul yang kini sudah tabligh).

14 comments:

Redz da Tsar said...

Hehe...

Pok Li said...

Menasihati diri sendiri lebih baik.

FastRi said...

ada orang kata, "ikut apa yg aku kata, bukan ikut apa yg aku buat".

Fadh said...

aku nasihatkan diri aku supaya jangan sampai terbelit.

Webmaster said...

Aok dah baca ke komen koi kat buku aok...

Hidemichi said...

Bos aku tabligh. Kat opis jaga Quality Management!

Don Balon said...

Tabligh bagi koi bagus..
sapa yang sanggup keluar cam demeh..
tapi hal fanatik tu biorje la ke demeh.. :)

jo said...

bapak aku suruh kawan sama pakwe-pakwe tabligh..hehe..

AMMOSHAM said...

kau dah tabligh ke?

Rajuna said...

aku dengar ramai budak2 metal yang dah masuk tabligh

Ahmad Azrin Aziz said...

lu sendiri bila nak masuk tabligh nya??

Dzulkarnain Mohamad said...

anuar mana pulok..? betul2 x ingat..
kalau din padang piol aku ingat la..
ke dzul lain..hahaha

Kumprinx said...

ye tak ye la..

rahimin idris said...

Redz,
Hehe

Pokli,
Betul juga.

Fastri,
Ada orang suka berdakwah dengan perbuatan. Tunjuk tauladan.

Fadh,
Aku pulak, lebih kurang la hehehe.

Echam,
Doh weh!

Don balon, sebenarnya tak salah pun. tapi ada gak yg kodi hehehe

Jo,
Aku tabligh gak sikit2 hehe

Sham,
Belum lagi la. Tengok la.

Juna,
Ramai. Yusuf islam pun dah lama dah. Yusof haslam tak tau bila.

Ahmad,
Aku? Tak tahu la. Tapi tabligh ni maksud dia menyampaikan.

Dzul,
Nuar adik azli ira. Kau ni mudah sangat lupa asal usul..

Kumprinx,
Aok kalau pekena kopiah, ada gaya doh tu.