Wednesday, April 15, 2009

Lesen Memandu #2

Tahun 2002. Hari ke berapa entah aku belajar pandu kereta. Aku berdiri di tepi litar uji. Cikgu Ah Fat datang dengan kancil lalu berhenti beberapa ela dari aku. Dia tak keluar lagi. Borak-borak dengan pelajar entah siapa nama. Rambut budak itu potongan rambut Razak Ahmad.

Suasana agak bising sebab ramai yang belajar. Bunyi brek emergency motosikal pun bukan main la. Bunyi hon pun ada. Macam KLIA.

Beberapa minit kemudian.

“Mie, awak pulak,” Cikgu Ah Fat memberi arahan.

Aku pun masuk dengan gaya orang tawaduk. Duduk dengan sopan. Pakai talipinggang keledar. Sentuh suis signal, cermin pandang belakang, suis wiper segala. Dan memulas kunci kereta. Entah mengapa detak hati jadi makin berdebar pula.

Chrekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!

“Woi, kereta sudah hidup lagi mau start ka? Haiyooo…” Cikgu Ah Fatt bersuara agak kuat.

“Hah, dah hidup ke? Tak dengar langsung la bunyi enjin dia.” Kata aku sambil tersengih-sengih.

Sampai hari ini aku tertanya-tanya. Mekanik mana la yang servis kereta Cikgu Ah Fat itu.

19 comments:

@t00neY r00neY® said...

owh...
mungkinkah enjin dvvt?
canggih kete cikgu ah fat!

Fadh said...

he he he ke aok yang pekak xdgr bunyi enjin ha ha ha

terrarosa said...

salam ,
keh ambil lesen kereta 2 kali,
keh juga ada masalah pendengaran,
kali pertama gagal , keh salahkan bunyi aircond dan radio...

menganggu sungguh !

miSz.haNie said...

sm la...
siap kene ketuk ngan instructor..
hahahaha

Nikotin said...

dia pakai minyak yang terbaik tuh

stu_comot said...

2002 dan sy bertungkus lumus dgn spm..indahnye mase dulu..[hahaha, xde kna mgena lak ngn n3 kamu encik rahimin..]

Hidemichi said...

Mungkin Bengkel Ah Fat kot?

oyett said...

tu la kereta perisik...senyap jeee

bayan said...

gabra punya pasal kot. Over konfiden

Redzwan Abdullah said...

serius aku cakap...
aku pon pernah gak dulu...
bawak livina akak aku...
Tak sedar pon enjin dah hidup...
Biasela, dah biasa dgn enjin bising kancil mak aku...
Hhaha...

Motor pon pernah gak aku buat hgitu...

imahgiro said...

erm viper ker wiper?? konpius arrr

S.YanaZ said...

Ah Fatt tipuuu.........
Gua ponn x dengar bunyi enjinnn lu start...

Iskh.Iskh.

poyotito's said...

koi setuju sangat dengan fadh.
aok tu hok pekok..!!

hahah

sedak sangat.

Che Sue said...

haahha...ptong markah! potong markah!

Umie said...

waakakaka.. sib baik masa tu bukan dpn JPJ..kalau tak,mesti dia dah suh lu turun dari keta..kekeke

miezi said...

hahaha..biasa la tuh. aku pun terpernah buat gak.
tulah kan, seb baik bukan depan JPJ.

Don Balon said...

Kuikui..
koi dulu sokmo jugek kutuk member bawok C70..
tapi serius memang tok bunyi enjin moto dia..tamboh2 pakai helmet..sedor2 dia puleh je throttle motor jalan..peww..

rahimin idris said...

Tooney,
Kancil ada dvvt ke?

Fadh,
Hahaha

Terrarosa,
Salam. Keh okey. Berdebor je. Hehe

Mishaniez,
Nape tak elak?

Nikotin,
Hah. Kereta aku pakai minyak kapal terbang, bunyi macam lori hantu.

Stu comot,
Lulus tak ko ni spm?

Hidemici,
Ah fat tu mana ada bengkel. Kebun getah ada la!

Oyet,
Kereta perisai kalau tak hidup enjin memang senyap.

Bayan,
Takde konfiden langsung haha

Redz,
Hahaha kan aku dah kata. Biasa la.

Imahgiro,
Haha sori. Silap taip. Viper tu ular! Haha

s.yanaz,
nape sedih?

Poyotitos,
Gampit aok! Hahaha

Che sue,
Eleh. Demgki. Hahaha

Umie,
Ah. Aku lawan je. Haha

Miezi,
Ko pun gabra?

Don balon,
Hahaha cilakak!

ony said...

hahahaha!!!