Tuesday, January 6, 2009

Macam Ini Pun Kira Jihad Juga Apa...

Suatu pagi. Beberapa minggu nan lalu. Adik pagi-pagi sudah bersiap dengan topeng gas muncung dua. Kami pakai muncung dua. Yang muncung satu itu nampak macam muncung babi. Segan la pula nak pakai. Tokey babi pun tak nak pakai gamaknya.

“Aok nok buat mende pagi neh? Keh ikut je.”

Adik belum jawab. Sarung stoking coklat yang dulunya putih dan dibeli di kedai RM2. Topi 'cepiau' terbalik atas kepala dah. Ambil tali pam. Tali leher ada dalam almari. Masa sekolah dulu-dulu saja pakainya.


“Bunuh Israel la. Paras betis doh. Payoh nok pungut buah relai nanti. Nak tolak tandan sawit pun payoh.” Adik aku jawab dengan muka serius sambil garu-garu kaki kiri guna kaki kanan.

Peh, orang kita. Punya la menyampah dekat Israel. Rumput yang degil dan punya la susah nak pupus itu pun dia bagi nama ‘Rumput Israel’. Entah siapa bagi nama tak tahulah aku.

Kalau tanya Ehud Olmert pun, sampai mampos pun dia tak kenal ‘Rumput Israel’ itu..!!!

32 comments:

CIVIC Power said...

Nak tolong deme rasenye, tapi apekan daye kite org islam Malaysia klu Negara Arab yng dok berjiran pun buat x tau aje..
Kita hanya mampu ulo bantuan rope duit dan makanan.. tapi bukan ketenteraan.

Ya Allah, selamatkanlah saudara kami umat islam palestin.

ZulDeanz said...

hanya mampu berdoa sahaja...... aminnnn

billy smoke said...

hahahahah. terkasima jap.

John Doe said...

ha ha..
kat kampung gua memang orang panggil rumput israel

tasikmerah said...

rumput israel tu kambeng pun tak sudi gamaknya... he he.

KARKADEWA said...

jahat2 beno rumput2 ni...
buat berpeloh ketiak je nak menyetelkan....

yoshz said...

Kat kampung aku, kulat2 yg susah tanggal kat bilir air tu kitorang panggil Kulat Rahimin.

o-y-e-t-t said...

basta 15...dijamin mati israel itu

apek terror said...

lu try bela kambing biri2 autralia gua dgr die suke makan rumput israel...hehe..

Che Sue said...

terlebih kreatif..

stu_comot said...

kalo ayam israel?!

zairi said...

searchiiiiiiiig!!!! SINGING!!!

seek and destroy!!!! mother fucker!!!(to israel)

FarhanaLicious said...

macam mana lah nasib ayam israel nanti.

@t00neY r00neY® said...

boleh ke?
kalau mcm tuh..
longkang Israel bley?
Flush Israel?
Jamban Israel?

Dzulkarnain Mohamad said...

cuba tanya ah yong..hardware dia ada jual kut racun israel..ops, racun rumput israel..

Encik Bibir said...

itu baru rumput, kalau kelapa sawit ntah apa nama dia bg agak nya

yanhashim said...

sedikit tak faham
perbezaan loghat bahasa.
eheh.
tapi yang bab rumput israel tu
saya faham lah.

yanhashim said...

okey. keh dah faham.
aww yeah!
;D

Don Balon said...

Israel tu sebenornya panggilan penuh kasih Allah kepada Nabi Yaakub.. koi masih ingat ustaz2 menjelaskan perkara ni.. dinamakan Bani Israel kerana mereka ialah keturunan Nabi Allah Ya'akub..
Samalah seperti panggilah Khalilullah kepada Nabi Ibrahim, Toha atau Mustafa kepada Nabi Muhammad etc.

Di sini ada perbincangan menarik mengenai status Israel dan Yahudi..
Di Sepanyol nama2 arab seperti Ismael, Omar dan nayim telah diterima sebagai nama sepanyol..begitu juga dengan nama2 bani israel seperti David, Jesus, Moises dan Israel juga telah diterima sebagai nama sepanyol..
Dari segi teori tok saloh kalu satu hari nanti koi jumpa budok bernama Khairul Israel bin Rahimin di sekolah kebangsaan pedah (bukan pedo'oh hehe) tapi tre la bubuh nama gitu kalu nok anok aok kena boo seumur hidup hehe

Kikuri said...

Orang israel memang degil! Rumput israel pun degil! Pendek kata, sapa2 yg jahat n degil, mmg layak dipanggil israel! Aku ada kuceng, dia suka curik ikan. Dia pun aku panggil Israel!

Suka Bebel said...

baik punya idea ni bro! sampah yang kita buang ari ari tu pun bagi nama israel gak la. kepala hotak israel nama dia.ha ha

CAHAYA said...

rumput Israel eh? Ingatkan tudung je boleh dpt nama ikut peredaran semasa. rumput pun dpt. Huhu.

Selamat berjihad!

Danielle_Corleone said...

bapak aku selalu suruh aku hapuskan rumput tu!

man_helang said...

rumput bush ade tak??? rumput israel kasik tanam kat cerun umah aku kira ngam gak...

arnamee said...

salam..

wah..terang2..habis2an lawan ni..=)

alif-mikail said...

ku tunggu .. penunggu mu!

Fadh said...

pernah dengar atau tengok ayam yang ntah sape2 yang memandai bagi nama ayam israel...jom pakat cari dan sembelih ayam israel...

k.e.r.i. said...

kat kampung gua ada roti nama roti israel.

cicah ngan bubur kacang.

layan jugak.

biskutrajin said...

kreatif sungguh adik ko & org2 kg ko tuh..huhuh

Qaseh.Darwisy said...

Agak2 bos aku tu keturunan Israel ke smp aku benci sgt kat dia...

Hemm...smua dalam kenangan..


Doakan kehancuran Israel sempena tahun baru ni..

boust said...

kat kampong kawe siap ada ayam israel lg. best ternak dia, dia ada saiz yg besar. untung jual

superior said...

A friend told me this place I have been looking for, I come, it turned out, I have not disappointed, good Blog!
runescape money