Thursday, September 25, 2008

Walau siapa pun yang jadi Menteri Pengguna aku tetap tak puas hati sebab harga gula kalau nak naik sebulan dah umum dan gula hilang dari pasaran

Hari tu aku pam petrol dalam tangki RM100. Malam keluar berita TV cakap selepas pukul 12am petrol bakal turun 15sen. Aku rugi 3.5 liter. Semalam sekali lagi. Aku tuang RM100 malam berita TV cakap nak turun lagi 10 sen. Aku rugi 1.6 liter.

Woit, apasal tak nak kasi tahu awal-awal nak turun harga petrol...?!! Tak ada la aku tuang banyak-banyak. Apasal tak naikkan lagi harga petrol sampaiRM3? Boleh tengok orang beratur panjang-panjang dan tengok orang marah-marah. Aku pulak dah tuang banyak. Untung 3.5 liter kan?
Apahal minyak turun orang ramai tak marah-marah?

35 comments:

antusabun said...

Lu memang kesian la bro. Agak lambat jugak lu terima maklumat ye. Apa ke hal lu ada blog tapi lambat terima maklumat...hahaha

saat omar said...

hihi...aku dah budget dah..nak dekat raya minyak mesti turun punyalah..

alif-mikail said...

Bro rahimin..
jgn main politik.. nanti kn macam penarikbeca dan kickdefela.. jom main bunga api.. pusing2 sampai pagi ha hahaha..

Dulu RM30 @ 2.70 = 11.11
Semalam RM30 @ 2.55 = 11.76
Hari ini RM30 @ 2.45 = 12.24

Walau pun begitu koi tetap bising.. bising sampai pagi.. meriam.. meriam.. mercun mercun..

nanti kastam rampas boleh jual murah2!

rahimin idris said...

antusabun,
hui nama. hantu betul kau ni.
aku tau nak turun tu, tapi pagi2 aku dah isi minyak sebab malas nak isi banyak kali. nak sibuk spy rega minyak 24jam tak larat aku weh!

saat omar,
kau pasang satelit ke? haha

alif,
ini bukan pasal politik sangat. ini pasal kena jaga semua pihak. kenapa tepung gula nak naik kerajaan heboh awal? pengilang terus stop keluaran untuk tunggu harga baru. kesian pengguna tak adil kan?

yoshz said...

Ala turun 10sen nak kecoh.
tetap mahal. aku tak suka.

weh, apahal kau pun sibuk nuffnag ni?

aku_yanhashim said...

hurm.kasihan anda.
cuba lagi lain kali ya

sekian.

sultan said...

eh... mmg cam tu la peraturan dia. kalo turun kite kena wat bodo je...

tp kalo naik kite kena wat cam kena sampok setan. hihi...

Kikuri-sen said...

Mak aihh! panjangnye tajuk entry... Apa2 pun aku simpati dengan kau...

farah said...

haha..
kesian2..

apek terror said...

relax gua dh anta petisyen menetang penurunan harge minyak...gua x nak kerajaan tanggung subsidi byk2 gua syg itu paklah cilaker...haha

♥~ir@~♥ said...

kasian kat ko,,hehehe

Ojie said...

ala bro aku bising apa kalo harga minyak turun..nnt aku sudah mula tidak berhemah di jalan raya..aku suka harga minyak naik nih..jati diri pn naik sekaligus..huhu

Hanim said...

Turun 10 sen jer. Macam lekat kat celah gigi. Pastu harga barang2 yang naik dulu kononnya sebab kenaikan harga minyak tak pulak turun turun. Naikkan harga minyak utk penuhkan kantung diorang jer sbb diorang tahu kalau minyak turun pon diorang masih blh untung kat barangan pengguna. Cam *tut* jer.

rahimin idris said...

Yoshz,
Ok la turun 10sen. kalau turun jadi 10sen lagi ok. Hahaha

Nuffnang tu? entah. Semua orang letak aku letak la. Bukan ada hasil pun lagi walaupun org cakap dpt duit. Kalau tak best aku remove la. Hajime pun letak. Hishamudin rais pun letak.

Yanhashim,
Em, terima kasih.

Sultan,
Tak lama lagi dia naik balik. Aku nak standby kolam petrol la. Haha

Kikure-sen,
Tajuk tu sekali la. Kira perenggan pertama haha

Farah,
Ala, aku boleh claim duit ni. Hahaha

Apekteror,
Tak baik kutuk pak lah. Dia kerja kuat apa. Kalau nak kutuk, kutuk sekali dengan menantunya!

Ira,
Boleh dapat balik duit tu…

Ojie,
O, macam tu? apasal kereta ko aku tengok hari tu ada pengayuh?

Hanim,
Haah. Memang macam tu. orang kat Bandar miskin, kat kampong pun miskin. Yg kaya org kat parlimen.

biskutrajin said...

ko srg je marah....aku x marah...eheheh...nasib aku x g bg makan shiro smpi rm 40 ritu...

padelkopak said...

siapa x marah harga minyak turun???gua menyirap ni beb...turun seposen jep!!!!!!!x padan tunggu....bikin gempak jep!!!

man_helang said...

aku bersyukur...penuh keinsafan...mendoakan kesejahteraan org atasan...sokong tetap sokong....

ps: reverse psychology...

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Orang kena nombor ekor sepuluh ribu melompat meraung bagai nak giler ; padahal dah habis puluh2 ribu riban untuk tikam no ekor! Tak sedar. kan?

Minyak dah naik mencanak2 awal tahun. Bila turun sikit2 kita rasa minyak sudah jimat! PAdahal daripada asalnya tetap naik juga! at least pat posen.

MAri kita tukar GAS-NGV untuk kreta.

rahimin idris said...

Biskutrajin,
Hahaha kereta aku 2.5cc. bukan shiro dah tu. otromen dah.

Padel,
Hahaha kau memang pemarah beb!

Manhelang,
Muahahaha aku pin RP gak tu!

Rozlan,
Sini tak ada NGV. Kalau aku duk KL aku tukar juga. Tapi kereta aku tak sesuai NGV.

akumasihdisini said...

apasal nie marah2...patutnya ko bersyukur sbb harga petrol dah turun...bulan puasa nie tak baik marah2...tapi kan aku pun marah gak...macam sial...sial pun tak macam tue...10 sen...takkan nak isi petrol seposen jer...apa punya bangang laaa....

Dzulkarnain Mohamad said...

aku kemarin baru isi limaploh..
benci aku bila tutun tekedek2..

Che Sue said...

hahaha padan muka! duduk aa malaysia tu lagi..(huwarrghh nk balikk rayaaa!!)

Radius.F said...

Sungguh prihatin kn pemimpin kita?
Cilakak, kajian psl penurunan harga minyak dunia sikit pny lama, turun seposen je. Aku rs nk apply jawatan menteri la. Ada tak kt SPA? Tak pyh pikir psl nk tuang minyak.

l.i.f.e said...

tak sabar nak tunggu dia jadi 0.98 sen je seliter. satria aku penuh tak sampai 50inggit!

btw wahai adik radius, jadi menteri tak melalui SPA lah :)) pi jadi ahli parti politik dulu ye

Don Balon said...

Min..
aok tok tengok tibi selasa malanc rabu ader pok loh cakak dier nok bincang dengan kabinet nok turun harga..
koi ingat turun 50 sen..cheh..!
naik macam ribut..
turun macam siput!

denanz said...

koi blum isi minyak. hari senin malanc selasa ni baru nok isi. koi harap masa tu minyok turunc harga lagi. hehe.

manje said...

salam

takmo marah2... arini dah isi minyak blom???

Rajuna said...

argh
aku marah
harga barang mana turunnya?!!!

tasikmerah said...

turun 10 sen. aku ingat turun 30 sen ke... ok la sikit...

rahimin idris said...

Akumasihdisini,
Mana ada marah. Nasihat!

Dzul,
Memang macam tu. kalau boleh nak mengingsut turun!

Che sue,
Hahaha padan muko!

Radius.F,
Ko tere menipu tak? Muka tebal tak? Telinga kebal tak? Tu syarat utama nak jadi menteri!

Life,
Haih, bole turun tahap tu ke?

Don balon,
Itu la. Aku ingat banyak juga. Tapi kira ok la juga tu. dari tak turun langsung.

Brodenanz,
Haih, bro denanz boleh cakap temerloh? Hahaha

Manje,
Tak marah pun. Arini blom lagi. Nak naik balik ke? Haha

Rajuna,
Hargh! Aku pun marah! Naik lagi ada ni!

Tasikmerah,
Ye la kak. Saya ingat turun jadi seposen seliter. Dah cadang nak tukar BMW terkini! Hahaha

rahimin idris said...
This comment has been removed by the author.
denanz said...

min,
selamat hari raya. mohon maaf jika ada komen2 yang tak berapa sedap dibaca atau yang tak berapa berkenan di hati.

kikiEy said...

ko yang xbaca paper:]

haha.

kecian.
sabar2:]

samat hari raya!

Redzwan Abdullah said...

Akan aku sokong penurunan harga minyak setiap kali selepas ko isi minyak RM100... haha...

Kalau aku jadi PM, aku akn turunkan harga minyak berkuat-kuasa 40 hari lepas tue... Baru orang boleh bersedia...

rahimin idris said...

Bro denanz,
Ok. Gua pun sama bro!

Kikiey,
Sibuk betul sekarang.

Selamat hari raya juga.

Redzwan,
Hahaha tak guno!

Tu la maksud aku. Baru jimat rakyat!