Monday, June 30, 2008

IKLAN SEKEJAP!!!

Bayangkan anda sedang tonton TV...

Mamat Jambang: Kalau betul, aku sanggup keluar dengan berroouk!!

Mamat Sebelah Mamat Jambang: Kalau macam tu, kau tengok sana...

***

Aku: Laa...bodoh betul iklan ni. Beruk dengan Orang Utan pun tak tau. Baik letak babi je! Aku terajang melekat kat dinding kang!!!

6 comments:

kikiEy said...

ish,beruk pn xreti nk eja..
apa jadi..
hee:]

Dzulkarnain Mohamad said...

haha..teringat satu skrip iklan lama.."dia membawa beg berwarna merah..." Sampai berbulan aku n kengkawan jadi pelik sebab warna beg yg dimaksudkan bukan merah..last2 bila dgr btul2 bukan disebut merah tp perak..patut la warna lain..

iklan mmg kekadang sengaja dibuat pelik2 utk strategi pemasaran

pipiyapong said...

woi nak terajang ajok keh sekali..

Ritah Yahaya said...

Sesetengah penulis kopi iklan tak habis sekolah. Sekolah dengan alam dan haiwan lagi lah. Sebab tu tak kenal antara Orang Utan dengan Beruk. Ada sesetengah orang pulak guna istilah Orang Hutan.

Teringat lirik lagu AYRHM Tan Sri P. Ramlee - "Oh Orang Utan terlepas ..." dalam filem Nasib Do, Re Mi.

rahimin idris said...

kekiey, aku eja ikut sebutan dia tu..mamat jambang tu nak kata omputih bukan omputih, nak kata benggali macam bangla je hahaha

zul, tujuan iklan untuk memujuk, bukan mengelirukan. ko tak belajar ekonomi ke? hehehe

woit pp, keh terajang mamat jambang tu, aok bagi lutut kanan dah la..kalau tak padu bagi lutut kiri pulak!

puan ritah, aik, orang utan ke orang Hutan? nanti saya semak kamus dewan. ha, lagu arwah p.ramlee tu saya tak pernah dengar...betul...

Ritah Yahaya said...

Sebenarnya Orang Utan. Tapi ada orang sebut Orang Hutan.

Saya suka moktan.