Wednesday, June 3, 2009

Catatan Semalam

Semalam tengah sedap-sedap memikir nak buat macamana cover buku aku yang berjudul ‘Bukan Déjà Vu!” itu, tiba-tiba datang pulak posmen. Ingat nak buat gambar posmen tu je jadi cover. Tapi Posmen lelaki. Posmen jenis awek tak ada ke di Malaysia ni?

O, ada terima satu kartu Pos Ekspress rupanya. La, rupanya Terarossa hantar tudung bawal seperti yang dia janjikan. Aku pikir beliau main-main tentang entri sempena Hari Ibu itu hari. Ala, entri aku pasal Mang tu.



Ini namanya 'Tudung Bawal'.



Sungguh baik hati beliau. Walaupun aku tak pakai tudung, aku ucap terima kasih banyak-banyak juga. Emak aku pun sangat suka. Cantik katanya. Semoga Allah juga yang membalas kebaikan beliau. Sebab pembalasan Allah itu lebih adil. Siapa-siapa yang nak buat bisnes tudung bawal, pergi kontek beliau. Terima kasih (daun keladi, hehe)!

Kemudian aku sambung balik kerja mendesign. Sebab tak puas hati langsung dengan kulit buku aku yang dah siap dijilid secara ‘perfect binding’ itu. Itu la, siapa suruh aku belajar ‘Art & Design’ kat UiTM sekerat jalan je. Padan muka!

Macam hampeh design cover sample buku ni. Tak kan gua nak taruk foto 'Iblis Senyum' pulak!!!

23 comments:

hanie said...

foto iblis senyum??
br la rare..
hehehehe :P

mrblind said...

ambik gambar hisap rokok la macam pp..amacam?

Rahimin Idris said...

hanie,
ko ada foto iblis? send kat aku!

edi,
ah. macam chairil anwar pulak nanti. baik pakai tasbih.

Fadh Rahman said...

ha ha ha dah siap pun buku aok yek...cover? taruk gambo aok laa... rambut pjg kan? lepaskan rambut tue sehingga tutup muka...pas2 aok tunduk pandang lantai tapi mata jeling tgk kamera ha ha ha baru rock mistik he he he

Rahimin Idris said...

fadh,
tak siap lagi. baru buat sample 3 naskah. aku bagi kat kawan aku untuk check dulu. kalau rajin baru aku buat la.

tak nak la buh muka aku. tapi tengok la. hehe

Unknown said...

pergh, smart jugak yer..

terrarosa said...

wah !
siap ada entri tuk keh tu hahahaa.
ish nak cari 3 helai tudung pun fening, camner nak buat biznes ?
Keh punya sebab tuk anjurkan pertandingan itu. Tapi biarlah rahsia hahaha..
mak aok gembira ? habis cerita :)

weh biznes tetap biznes , keh nak beli itu buku satu...

Layla Haq said...
This comment has been removed by the author.
Layla Haq said...

Cari gambar abstrak la. Baru deja vu.

Rahimin Idris said...

miemoe,
cam tu smart? kihkihkih

terra,
aok ni banyok duit betol. hahaha

bayan,
masalahnya; bukan deja vu! hehe

Redz da Tsar said...

Haha.. Aku taknak komen lelebih pasal cover tue sebab bak kata orang Melayu lama "Jangan Hakimi Buku iTu dari Kulitnya"... Hehe... Asalkan berkualiti isinya itu sudah bagus.. Kulit yang cantik sebagai bonus...

~Setem ke India aku tak pasti la berapa Min~ Aok reserve satu untuk aku... Nani aku balik Malaya bulan 8 nie aku beli kat ko... aMacam? Jerantut jer, senang ngat nak cari aok.. Kirim kat Cik Medan ok gak~

Nuruddin Abu Bakar said...

free copy 1. please.

dzul said...

rasanya keh naik jerantut jumaat ning. rasanya la..

keh tempoh satu..

S.YanaZ said...

Bro.,
santek tudung tuh.
Nk foto setan/hantu/dll minta kat Enche' Seekers...

ha.ha.

terrarosa said...

keh bukan tak nak buku itu secara percuma, tapi keh nak mende lain... mende yg lebih 'rare'

hik3...
keh nak aok lukis citer kartun kucin bleh ?
:D

Zakiyah said...

dh siap ek buku ko bro. bg la aku check jugak.ihikss...

Don Balon said...

yeah..
buku satu!

Don Balon said...

aok mesej no tel aok ke hp keh..
kosong sici songo - nanam loro sici limo papat sici songo...
nanti keh balik jerantut keh helo beli by hand dengan aok..
nok tandatangan aok weh.. :)

Rahimin Idris said...

Redz,
Ikut aok la. Bagi email aok ke keh.

Facet,
Ko datang jerantut. potostat. Hahaha

Dzul,
Woit, tak dan la. Sabtu ahad ni baru print kot.

s.yanaz,
hahaha uncle capal nabi tu. hahaha

terra,
heheh tangkap gambo je.

Zakiyah,
Nak? Aku kirim ke London. Hehe

Don,
Boleh. Kalau ada stok. Tengah last edit ni. hehe

Nuruddin Abu Bakar said...

Lu mesti ada save kan dalam pc. save format pdf. buat e-book. ala diy sikit tak apa. lu dah kaya jual copyright artwork cover tu.

kan.

Rahimin Idris said...
This comment has been removed by the author.
haidan said...

HAHAHAHHA!!!!!!!
betol gak...
takkan nak letok gambo iblis senyum dok??
aish...
aok letok je gambo mende2 aok ase cam nak letok...
kot2 cam best je ngan citer..
ok r tu..
membantu dok??
ehehhhehehe!!!

alif-mikail said...

woit.. dah siap belum?