Friday, June 6, 2008

Ikut Lorong Sebelah Kiri Jika Tidak Memotong!!!

Pagi-pagi lagi Mak Mibah jiran sebelah dah bising panggil anak dia hidupkan enjin motor. Macam selalu. Enjin motor dia susah nak hidup. Dia kena bangun pagi-pagi sebab nak jaja nasi lemak dan laksa. Aku rasa nak buat dinding kalis bunyi je.

Aku siap-siap dan usai sarapan aku ke tempat kerja. Hari ni kena kira gaji pekerja.

Hari ni semua kenderaan jalan perlahan je. Kalau naik bukit semua 'ikut sebelah kiri jika tidak memotong'. Ada la satu dua kereta yang perasan AE86 laju je. Aku biar je. Lantak la.

Aku pun kena pandu perlahan juga la. Ikut kiri juga la. Rasa macam bongok je pandu Pajero buruk 2500 cc 60km/j hahaha.

Aku rasa nak gelak sebab semua orang pandu perlahan dan buka tingkap sebab nak jimat minyak sangat. Aku memang dah lama tak guna pendingin hawa sebab alergik. Pandu pun paling deras 100km/j je. Taku terbalik sebab Pajero aku tinggi.

Lepas ni kalau aku tak ada kerja terpaksa la aku tunggang kapchai aku semula. Macam Mak minah sebelah rumah.

Mak Minah, lepas ni jangan lupa naikkan harga nasik lemak dan laksa tau. Jangan jual RM1 lagi. Tak pun potong separuh macam Gaban Z potong dua tu! Hahahaha.

No comments: